Salgsvilkår (betingelser)
Parter
Selger er Overskudd Opplæring AS, orgnr 986618678 og betegnes i det følgende som Selgeren. Selgeren er ansvarlig for individuelle opplæringstiltak som du bestiller fra overskudd.no og våre samarbeidspartnere. Kontaktinformasjon er til enhver tid tilgjengelig på overskudd.no.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen. I visse tilfeller kan Kjøperen betale for en annen bruker. I slike tilfeller er begge ansvarlig for Kjøperens forpliktelser i henhold til Salgsvilkårene.
Opplæring
Opplæringen gir deg kunnskap om nervesystemet ditt og hvordan du kan påvirke din helse, prestasjonsnivå og livskvalitet ved å gjennomføre tiltak med dokumentert effekt.
Trener
Under opplæringen har du din egen trener (mentor/spesialist/lærer). Du bruker bookingsystemet til å sette opp avtaler. Der finner du også betingelser for bruk av trenerens tid. Det avhenger av hvilken avtale du har.
Treneren vil kunne bruke minst like mye tid på å forstå deg, utfordringer du har, finne og kvalitetssikre aktuelle eksperienter du kan gjøre for å skape fremgang. Så når treneren jobber en time sammen med deg kan du regne at det som regel krever minst to timer av treneren. Dersom trenerens tid benyttes uten gjeldende avtale faktureres kr 1900 pr time for medgått tid.
Data
Fysiologiske data fra en eller flere sensorer du bruker blir analysert og gjort tilgjengelig for deg og treneren i en rekke formater. Du kan studere reaksjoner i nervesystemet 24 timer i døgnet. Du kan markere perioder av spesiell interesse, som søvn, måltider, sosiale sammenhenger, pusteøvelser, terapi og andre perioder som gir deg kunnskap om hvordan nervesystemet ditt fungerer. Treneren hjelper deg med å forstå dataene.
Levering
Levering skjer ved at brukeren har tilgang til egne data, opplæringsmateriale på anviste nettsteder og bistand til tolkning av dataene. Leveransen regnes som påbegynt ved bestilling dersom Kjøperen har tilgang til nødvendig utstyr. Dersom utstyr gjøres tilgjengelig for brukeren regnes leveransen som startet en uke etter at utstyret er sendt, dersom forsendelsen ikke påviselig er forsinket. Utsettelsen av oppstarten er for å gi rimelig tid til postgang.
Utstyr
Utstyr til å måle stress, restitusjon og bevegelse blir brukt i opplæringen.
Utstyr som gjøres tilgjengelig skal returneres etter avtaleperioden, dersom ikke annet er skriftlig avtalt. Utstyr som ikke blir returnert faktureres i henhold til gjeldende prisliste. Utstyr som er tap eller mistet vil ikke kunne brukes med Overskudd. Dersom utstyret likevel blir brukt til Overskudds tjenester vil dette blir fakturert i henhold til gjeldende prisliste.
Klargjøring, testing og forsendelse av utstyr koster kr 1500 og er en del av prisen som kunden betaler. Denne kostnaden belastes kunden også i tilfeller der utstyret ikke bli benyttet og returnert ubrukt, siden ny testing og klargjøring er påkrevet for at utstyret skal kunne tas i bruk igjen.
Det er mulig å bruke Garmin klokker eid av brukeren for deler av opplæringsprogrammet)
Avtaleperiode
Opplæringen gjelder ulike perioder. Den kan skje i et enkelt møte, i en Utredning over uker, med abonnementer, Nå og Etterpå over måneder og år.
Abonnement
Opplæring kan kjøpes som abonnement. Abonnementene er beskrevet på egne produktsider. Abonnement kan være løpende pr måned uten bindingstid eller med bindingstid på 3 eller 12 måneder. Med bindingstid blir abonnementene rimeligere.
Abonnement uten bindingstid kan sies opp frem til den 25 i hver måned. Oppsigelsen vil da gjelde fra førstkommende månedsskifte, det vil si at Kjøperen ikke skal betale for flere abonnementsperioder. Ved oppsigelse etter den 25 vil kunden bli belastet for påfølgende måned men ikke mer.
Abonnement med bindingstid er ikke oppsigelig i bindingsperioden. Abonnementet fornyes for en ny tilsvarende periode med samme bindingstid dersom det ikke sies opp før utløpet av perioden. Av hensyn til planlegging av ressurser må abonnement med bindingstid sies opp minimum 30 dager før utløp av bindingsperioden.
Abonnementet fornyes automatisk dersom det ikke sies opp. Abonnementet kan sies opp på websidene.
Prisendringer kan skje, men slike prisendringer har ikke innvirkning på abonnement som Kjøperen har bundet seg til. Ved eventuell fornyelse av abonnement der prisendring har skjedd må Kjøperen godkjenne prisendringen før en ny periode begynner.
Endringer av abonnement uten bindingstid kan skje ved oppsigelse og tegning av nytt abonnement. Abonnement med bindingstid kan oppgraderes etter avtale. Det er ikke anledning til å nedgradere abonnement med bindingstid. Det gis ikke refusjon ved kansellering av abonnement under bindingstiden.
Informasjon om Kjøpshistorikk, gjeldende abonnement og annen informasjon om abonnementet er tilgjengelig på Kjøperens konto ved innlogging.
Timeforbruk og timesats
Tid som blir benyttet ut over det som er dekket av abonnementer betales for særskilt. Timer booket via bookingsystemet betales forskuddsvis. Timeforbruk utenfor bookingsystemet faktureres særskilt. Timer samles opp pr måned eller år.
Timesatsen er i 2024 kr 1 600 pr time.
Mangler
Dersom det skulle være feil med utstyr gjort tilgjengelig av Selgeren vil Selgeren bytte eller reparere utstyret uten kostnad for kunden. Hvis kunden i en periode ikke har kunnet gjennomføre målinger som følge av mangler ved utstyret vil perioden bli forlenget slik at kunden får opplæring og målinger i den avtalte perioden.
Betaling
Betaling skjer i nettbutikken, ved bankoverføring, Vipps eller andre egnede betalingsmetoder som blir gjort tilgjengelig for Kjøperen. All betaling skjer forskuddsvis.
Dersom Kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan Selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.
Konfidensialitet og personvern
All dialog mellom treneren din og deg er konfidensielle personopplysninger og skal ikke deles med andre uten skriftlig tillatelse fra begge parter. Deling av innholdet i disse samtalene er brudd på betingelsene for tjenestene, uavhengig av form og medier og uavhengig av om delingen skjer i lukket forum.
Deling av data eller illustrasjoner fra Overskudd skal heller ikke skje uten etter skriftlig avtale.
Regler som gjelder personvern er beskrevet her: https://overskudd.no/privacy-policy
Angrerett
Alle tiltak vi leverer er basert på at du har tilstrekkelig kunnskap til å vite hva du bestiller før du bestiller. Hvert tiltak er en egen helhetlig prosess. Det er ikke anledning til å avkorte prosessene eller få refundert betalingen eller deler av den etter at bestillingen er gjort, med unntak av de tilfeller der vi ikke har levert tjenesten som er betalt for. Det er ikke angrerett på kjøpet.
Mislighold
Selgeren har rett til å heve avtalen og umiddelbart avslutte leveransen av tjenester dersom Kjøperen vesentlig misligholder sine forpliktelser. Som vesentlig mislighold regnes blant annet:
Manglende betaling etter purring og varsel om konsekvenser.
Brudd på konfidensialitetsbestemmelsene.
Uautorisert deling eller videresalg av tjenester eller materiell.
Misbruk av utstyr eller tjenester på en måte som kan skade Selgerens omdømme eller interesser.
Ved mislighold forbeholder Selgeren seg retten til å kreve erstatning for eventuelle tap som følge av misligholdet, inkludert, men ikke begrenset til, tapte inntekter og kostnader knyttet til inndrivelse av utestående beløp.
Selgeren vil gi skriftlig varsel om mislighold og gi Kjøperen en rimelig frist til å rette opp forholdet før heving av avtalen, med mindre misligholdet er av en slik art at umiddelbar heving er berettiget.
Force Majeure
Selgeren er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende oppfyllelse av sine forpliktelser hvis dette skyldes forhold utenfor Selgerens rimelige kontroll, inkludert, men ikke begrenset til:
Naturkatastrofer eller ekstreme værforhold
Krig, terrorhandlinger eller trusler om terror
Opprør, streik eller lockout
Epidemier eller pandemier
Handlinger eller unnlatelser fra myndigheter eller offentlige organer
Betydelige forstyrrelser i telekommunikasjon eller strømforsyning
I tilfelle force majeure vil Selgeren informere Kjøperen så snart som mulig og gjøre rimelige anstrengelser for å gjenoppta normal drift.
Kjøperen vil ikke bli belastet for tjenester som ikke kan leveres på grunn av force majeure, og eventuelle forhåndsbetalte beløp for slike tjenester vil bli kreditert mot fremtidige tjenester.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.